نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

بررسی مقایسه ای جایگاه مدیریت دانش

هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت عملکرد مدیران ناجا شهرستان زاهدان می باشدروش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی استجامعه آماری شامل مدیران ستاد استان سیستان وبلوچستان ،مدیران صف و پرسنل زیر مجموعه مدیران صف می باشد بررسی مقایسه ای جایگاه مدیریت دانش

هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت عملکرد مدیران ناجا شهرستان زاهدان می باشدروش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی استجامعه آماری شامل مدیران ستاد استان سیستان وبلوچستان ،مدیران صف و پرسنل زیر مجموعه مدیران صف می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم0/44 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

 

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان
بررسی مقایسه ای جایگاه مدیریت دانش و همچنین عملکرد مدیران ناجا با توجه به ویژگیهای دموگرافی آنها(سابقه و درجه)
عنوان انگلیسی:
Comparative analysis of knowledge management position and performance of police chiefs with respect to their demographic features (experience and rank)
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت عملکرد مدیران ناجا شهرستان زاهدان می باشد.روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی است.جامعه آماری شامل مدیران ستاد استان سیستان وبلوچستان ،مدیران صف و پرسنل زیر مجموعه مدیران صف می باشد. نمونه انتخاب شده تحقیق فوق به صورت تصادفی _طبقه ای و براساس جدول مورگان شامل 132 نفر مدیرستاد ،36 نفر مدیرصف و317 نفر پرسنل زیر مجموعه مدیران صف می باشد. ابزارمورداستفاده دراین پژوهش ،پرسشنامه محقق ساخته می باشد. روایی و پایایی ابزار تحقیق با روایی محتوایی و ضریب آلفاى كرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت تحلیل داده هاى به دست آمده ازطریق آماره هاى توصیفى(میانگین) واستنباطى (آزمون تحلیل واریانس و تعقیبی توکی ) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
فی مابین مدیریت دانش با سابقه و درجه مدیران دارای تفاوت معنی داری نمی باشد و بین عملکرد مدیران ناجا با سابقه ودرجه مدیران نیز تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
كلمات كلیدی‌:
جایگاه
عملکرد مدیریتی
مدیرستاد
مدیرصف
ویژگیهای دموگرافی
مقدمه:
در آستانه هزاره سوم ،دوران بکارگیری شیوه های سنتی مدیریت پایان می پذیردو افق های جدیدی در قالب سازمانهای یاد گیرنده و سازمانهای مجازی پا به عرصه مدیریت و سازمان می گذارند. در این دوره ،اصطلاحات گوناگونی مثل عصر فرا صنعتی (هوبر،1990)عصر اطلاعات(شاپیرو و واریان ،1999)موج سوم(هوپ،هوپ،1997)یا جامعه دانشی(دراکر،1993)برای توصیف وضعیت کنونی بکار می روند .
در این دوران توجه مدیران سازمانها به مقوله های همچون دانش و خلاقیت بیشتر جلب شده اند  و در پی آن انسانهای دانش گرا نسبت به انسانهای عملگرا اهمیت بیشتری پیدا کردند. یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این دوره،مفهوم مدیریت دانش است و دسترسی به مزیت رقابتی پایدار، عنصری مهم تلقی می شود(داونپورت و گرور،20014:)سازمان دانشی به توانمندیهایی دست می یابد که قادر است از نیروی اندک، قدرتی عظیم بسازد(الوانی،283:1380). باور به سودمندی و البته ضرورت پیاده سازی مدیریت دانش برای دست یابی به موفقیت، در سازمانها، ایجاد اشتیاق نموده و آنها را به پیاده سازی مدیریت دانش ترغیب می کند . در چنین شرایطی تکیه صرف بر فناوریهای پیشرفته،نه تنها راهگشا نیست بلکه موجب اطمینان نادرست از مدیریت دانش می گردد(جعفری مقدم،1388). به منظور رهایی از این مسئله، بررسی مدیریت دانش ابزاری است که می تواند سازمانها را به سوی حوزه هایی که نیازمند توجه بیشتر هستند و شناسایی ا قدامات مدیریت دانشی که در آنها برتری دارد هدایت نمایند(دوجاگر،1999).
اما در این میان سازمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان زاهدان نیز بعنوان یک سازمان در کشورمان نیز مستثنی از دیگر سازمانها نمی باشد وبررسی جایگاه مدیریت دانش و دانستن وضعیت فعلی این مهم در عملکرد مدیران ناجا این شهرستان می تواند به عنوان نخستین گام درراستای پیاده سازی موفق مدیریت دانش در آن ضرورت داشته و راهگشای این مسیر خواهد بود. 
فهرست
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه
روش نمونه گیری
ابزار تحقیق
روش های آماری و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها
سئوال اول: آیا بین جایگاه مدیریت دانش با توجه به سابقه مدیران تفاوت معنی داری وجود دارد؟
سئوال دوم: آیا بین جایگاه مدیریت دانش با توجه به درجه مدیران تفاوت معنی داری وجود دارد؟
سؤال سوم: آیا بین عملکرد مدیران ناجا با توجه سابقه کاری آنان تفاوت معنی داری وجود دارد؟
سؤال چهارم: آیا بین عملکرد مدیران ناجا با توجه به طیف درجات آنان تفاوت معنی داری وجود دارد؟
نتیجه گیری
منابع

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

با عنوان بررسی مقایسه ای جایگاه مدیریت دانش و همچنین عملکرد مدیران ناجا با توجه به ویژگیهای دموگرافی آنها

(سابقه و درجه)

 

عنوان انگلیسی:

Comparative analysis of knowledge management position and performance of police chiefs with respect to their demographic features (experience and rank)


چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت عملکرد مدیران ناجا شهرستان زاهدان می باشد.روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع همبستگی است.جامعه آماری شامل مدیران ستاد استان سیستان وبلوچستان ،مدیران صف و پرسنل زیر مجموعه مدیران صف می باشد. نمونه انتخاب شده تحقیق فوق به صورت تصادفی _طبقه ای و براساس جدول مورگان شامل 132 نفر مدیرستاد ،36 نفر مدیرصف و317 نفر پرسنل زیر مجموعه مدیران صف می باشد. ابزارمورداستفاده دراین پژوهش ،پرسشنامه محقق ساخته می باشد. روایی و پایایی ابزار تحقیق با روایی محتوایی و ضریب آلفاى كرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت تحلیل داده هاى به دست آمده ازطریق آماره هاى توصیفى(میانگین) واستنباطى (آزمون تحلیل واریانس و تعقیبی توکی ) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.فی مابین مدیریت دانش با سابقه و درجه مدیران دارای تفاوت معنی داری نمی باشد و بین عملکرد مدیران ناجا با سابقه ودرجه مدیران نیز تفاوت معنی داری مشاهده نشد.


كلمات كلیدی‌:

جایگاه

عملکرد مدیریتی

مدیرستاد

مدیرصف

ویژگیهای دموگرافی


مقدمه:

در آستانه هزاره سوم ،دوران بکارگیری شیوه های سنتی مدیریت پایان می پذیردو افق های جدیدی در قالب سازمانهای یاد گیرنده و سازمانهای مجازی پا به عرصه مدیریت و سازمان می گذارند. در این دوره ،اصطلاحات گوناگونی مثل عصر فرا صنعتی (هوبر،1990)عصر اطلاعات(شاپیرو و واریان ،1999)موج سوم(هوپ،هوپ،1997)یا جامعه دانشی(دراکر،1993)برای توصیف وضعیت کنونی بکار می روند .در این دوران توجه مدیران سازمانها به مقوله های همچون دانش و خلاقیت بیشتر جلب شده اند  و در پی آن انسانهای دانش گرا نسبت به انسانهای عملگرا اهمیت بیشتری پیدا کردند. یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این دوره،مفهوم مدیریت دانش است و دسترسی به مزیت رقابتی پایدار، عنصری مهم تلقی می شود(داونپورت و گرور،20014:)سازمان دانشی به توانمندیهایی دست می یابد که قادر است از نیروی اندک، قدرتی عظیم بسازد(الوانی،283:1380). باور به سودمندی و البته ضرورت پیاده سازی مدیریت دانش برای دست یابی به موفقیت، در سازمانها، ایجاد اشتیاق نموده و آنها را به پیاده سازی مدیریت دانش ترغیب می کند . در چنین شرایطی تکیه صرف بر فناوریهای پیشرفته،نه تنها راهگشا نیست بلکه موجب اطمینان نادرست از مدیریت دانش می گردد(جعفری مقدم،1388). به منظور رهایی از این مسئله، بررسی مدیریت دانش ابزاری است که می تواند سازمانها را به سوی حوزه هایی که نیازمند توجه بیشتر هستند و شناسایی ا قدامات مدیریت دانشی که در آنها برتری دارد هدایت نمایند(دوجاگر،1999).اما در این میان سازمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان زاهدان نیز بعنوان یک سازمان در کشورمان نیز مستثنی از دیگر سازمانها نمی باشد وبررسی جایگاه مدیریت دانش و دانستن وضعیت فعلی این مهم در عملکرد مدیران ناجا این شهرستان می تواند به عنوان نخستین گام درراستای پیاده سازی موفق مدیریت دانش در آن ضرورت داشته و راهگشای این مسیر خواهد بود. 

 


فهرست

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

نمونه

روش نمونه گیری

ابزار تحقیق

روش های آماری و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها

سؤال اول: آیا بین جایگاه مدیریت دانش با توجه به سابقه مدیران تفاوت معنی داری وجود دارد؟

سؤال دوم: آیا بین جایگاه مدیریت دانش با توجه به درجه مدیران تفاوت معنی داری وجود دارد؟

سؤال سوم: آیا بین عملکرد مدیران ناجا با توجه سابقه کاری آنان تفاوت معنی داری وجود دارد؟

سؤال چهارم: آیا بین عملکرد مدیران ناجا با توجه به طیف درجات آنان تفاوت معنی داری وجود دارد؟

نتیجه گیری

منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده


مشخصات فایل
تعداد صفحات9
حجم0/61 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

 
چکیده:
سازمان یادگیرنده، اصطلاحی مربوط به کسب و کار است و به شرکتی اطلاق می شود که یادگیری اعضای خود را تسهیل می کند به صورت پیوسته خود را تغییر می دهد. این مفهوم از طریق مطالعات و تحقیقات Peter Senge و همکارانش به دست آمد.
 
خصوصیات
چندین تعریف و نوعشناسی درباب سازمان یادگیرنده وجود دارند. Peter Sengeدر یک مصاحبه اعلام کرد که یک سازمان یادگیرنده گروهی از افراد است که با یکدیگر به صورت جمعی به منظور بهبود توانایی ها و برای ایجاد نتیجه ای که واقعاً به آن اهمیت می دهند کار می کنند. Senge موجب محبوبیت مفهوم سازمان یادگیرنده از طریق کتاب خود، رشته پنجم شد. در این کتاب، او پنج خصوصیت زیر را پیشنهاد کرد:
 
 
1. تفکر سیستمی. ایده سازمان های یادگیرنده از مجموعه مطالعاتی که تفکر سیستمی نامیده می شوند به وجود آمد. این یک قالب مفهومی است که به افراد اجازه می دهد تا کسب و کار را به عنوان موجودیت هایی محدود مطالعه کنند. سازمان های یادگیرنده زمانی از این روش تفکر استفاده می کنند که قصد بررسی شرکت خود را داشته و سیستم های اطلاعاتی دارند که عملکرد سازمان و مؤلفه های متعدد آن را به صورت کلی مشخص می کنند. فکرکردن سیستم ها اعلام می کند که خصوصیات باید در وهله اول در یک سازمان مشخص باشند تا بتوان به آن سازمان عنوان یادگیرنده داد. اگر برخی از این خصوصات وجود نداشته باشند، در این صورت سازمان نمی تواند به هدفش برسد. اما، O’Keeffe معتقد است خصوصیات یک سازمان یادگیرنده عواملی هستند به صورت تدریجی به دست می آیند نه اینکه بهشکل همزمان ایجاد شوند.
 
2. قابلیتهای(تسلط) شخصی. تعهد یک شخص به فرآیند یادگیری به عنوان تسلط شخصی شناخته می شود. یم مزیت رقابتی برای سازمانی که نیروی کارش بتواند سریع تر از نیروی کار دیگر سازمان ها یادبگیرد وجود دارد. یادگیری شخصی از طریق آموزش ، توسعه و  بهبود شخیصی پیوسته کارکنان به دست می آید؛ اما یادگیری را نمی توان به شخیصی که آن را دریافت نمی کند تحمیل کرد. تحقیقات نشان می دهند که بیشتر یادگیری ها در محل کار، تصادفی هستند و نتیجه آموزش های رسمی نمی باشند. به همین دلیل مهم است که فرهنگی ایجاد شود که در آن مهارت شخصی در زندگی روزانه تمرین شود. یک سازمان یادگیرنده به شکل مجموع یادگیری های شخصی توصیف شده است، ولی باید مکانیسم هایی برای یادیگری فردی وجود داشته باشند تا این یادگیری بتواند به یادگیری سازمانی منجر شود.
 
.
.
.
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان یادگیرنده

ابعاد سازمان یادگیرنده

نقاط قوت سازمان یادگیرنده

چالشهای سازمان یادگیرنده

 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

تاثیر آی تی در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش

هدف اصلی این مقاله شناسایی نقش فناوری اطلاعات در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش است تاثیر آی تی در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش

هدف اصلی این مقاله شناسایی نقش فناوری اطلاعات در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش است


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0/60 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته مدیریت آموزشی

تاثیر آی تی در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش

 
چکیده:
هدف اصلی این مقاله شناسایی نقش فناوری اطلاعات در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش است. تغییرات سریع در دنیای امروز سازمان ها را با چالشهای مختلفی روبرو كرده است اما در این میان سازمانهایی موفق هستند كه به كمك مدیریت دانش و فناوری های نوین ، از فرصت های ایجادشده به نفع خود استفاده كنند. برای موفقیت سازمان ، دانش باید به عنوان یك سرمایه بین افراد قابل تبادل بوده و توانایی رشد داشته باشد.
 
آنچه موجب تسهیل فرایند مدیریت دانش در سازمان می شود،  نقش پشتیبانی كننده فناوری اطلاعات است كه با بهره گیری از نقش حمایتی آن می توان از تجربه و دانش سازمان برای حل مشكلات ، در هر زمان و در هر مكان ، بهره جست. در این مقاله با استفاده از روش توصیفی، اسنادی و مروری بر یافته های بدست آمده از دیگر پژوهش ها و مقالات موجود در پایگاه های تحقیقاتی الكترونیكی و منابع كتابخانه ای، نقش فناوری اطلاعات در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش را  بررسی و شناسایی می‌كنیم. این مقاله از پایان نامه كارشناسی ارشد مدیریت آموزشی استخراج شده است. 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت دانش

فناوری اطلاعات

سیستم های اطلاعاتی

مدیریت فناوری اطلاعات

فرایند های کسب اطلاعات

 
 
مقدمه:
مدیریت دانش با آسان سازی فرایند ایجاد و تسهیم دانش، توأم با فراهم آوردن محیط‌های كاری مثبت و سیستم پاداش‌های اثربخش، یادگیری سازمانی را سرعت می بخشد و به سازمان كمك می‌كند كه خود را با تغییرهای شتابزده امروز منطبق سازد و همگام با تغییرها ، با موفقیت به حیات خود ادامه دهد. مدیریت دانش نقش اساسی و استراتژیك در موفقیت سازمان دارد، این روشها سازمان را قادر می‌سازد تا سریعتر و مؤثرتر از رقبای خود به تحصیل و به كار گیری دانش بپردازند كه این مهم منجر به خلق مزیت رقابتی پایدار برای سازمان می شود  و هنگامی كه این دانش در محصولات و خدمات به كار گرفته شود، منبعی برای تولید ثروت بیشتر برای سازمان به حساب می آید.
 
 بطور كلی مدیریت دانش مجموعه فرایندها، قواعد و روشهای درون و بین سازمانی است كه بر پایه زیر ساخت های سازمانی، فرهنگی و تكنولوژی در پی بهره‌گیری بهینه از سرمایه دانشی سازمان است و در تبدیل دانش فردی به سازمانی و هم‌افزایی دانشی سازمان در راستای افزایش توان رقابتی می‌كوشد. با توجه به تعاریف بالا می توان گفت كه نویسندگان مختلفی نسبت به موضوع مدیریت دانش با دیدگاه‌های متفاوت و انگیزه‌های گوناگون به ارائه تعاریفی متفاوت پرداخته‌اند. این تعاریف شامل شكل‌دهی به دانش، برنامه‌ها و رویه‌ها و همچنین شیوه‌هایی است كه سازمان ها به تحلیل موقعیت می پردازند و ارتباط برقرار می كنند و علاوه بر موارد فوق، مباحثی در رابطه با فرهنگ، رسوم و ارزش و برقراری رابطه با مشتریان و غیره را در بر می گیرد. عصر كنونی، دوره تحولات شتابنده و غیرقابل پیش‌بینی است.
 
 وضعیت مدیریت در جامعه ما بیانگر عدم توازن میان پیچیدگی‌های روز افزون سازمانها و عدم تواناییهای این سازمان‌ها در پیش‌بینی و مقابله با این تحولات و پیچیدگی‌هاست. سازمان ها برای مقابله با تهدیدات محیطی و استفاده از فرصت های احتمالی، ناچارند ظرفیتها و توانمندی های درونی خود را بشناسند، نقاط ضعف را ترمیم نموده و به تقویت نقاط قوت بپردازند. مسائل و مشكلات مدیریت آن چنان پیچیده و در هم شده است كه تشخیص مشكل به آسانی میسر نیست و ماهیت انسانی سازمان ها و پیچیده بودن رفتارهای كاركنان، این پیچیدگی را مضاعف نموده است. در چنین شرایطی سازمان هایی موفق و كامیاب هستند كه ضمن كسب دانش و آگاهی وسیع از عوامل محیطی برای حفظ بقاء و حیات خود، بتوانند زمینه رشد و پویایی و افزایش عملكرد سازمان را بهبود و ارتقاء بخشند[1]. 
 
 
 
فهرست مطالب
تاثیر آی تی در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش 1
خلاصه 2
کلمات کلیدی: 2
مقدمه: 2

تعریف فناوری اطلاعات : 5

مؤلفه‌های فناوری اطلاعات: 5

1- سیستمهای اطلاعاتی: 5
2- فرایندهای کسب اطلاعات: 6
3- مدیریت فناوری اطلاعات: 6
پیشینه تحقیق: 7
روش پژوهش : 10
نتیجه گیری: 10
مراجع: 11
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مدیریت زباله های شهری

آلودگی‌های محیط ازجمله مواد زاید جامد، بخش مهمی از این وظیفه را تشكیل می‌دهد كه با توجه به اصول و موازین بهداشتی اقتصادی جایگاه ویژه ای را در علوم و فنون جدید به خود اختصاص داده است مدیریت زباله های شهری

آلودگی‌های محیط ازجمله مواد زاید جامد، بخش مهمی از این وظیفه را تشكیل می‌دهد كه با توجه به اصول و موازین بهداشتی اقتصادی جایگاه ویژه ای را در علوم و فنون جدید به خود اختصاص داده است


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0/273 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته محیط زیست

مدیریت زباله های شهری

 
 
بیان مسئله
توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و كلیه موجودات كره زمین یكی از اصول اساسی در بقای زندگی و استفاده از مواهب خدادادی است كه به وفور در اختیار ما قرار دارد. كنترل آلودگی‌های محیط ازجمله مواد زاید جامد، بخش مهمی از این وظیفه را تشكیل می‌دهد كه با توجه به اصول و موازین بهداشتی اقتصادی جایگاه ویژه ای را در علوم و فنون جدید به خود اختصاص داده است. بدین لحاظ در این مجموعه سعی خواهد شد تا درحد امكان مواردی همچون اهمیت مسئله، شناخت و طبقه بندی مواد، سیستم‌های جمع آوری و حمل و نقل و روش‌های دفع مواد به وضوح مورد توجه قرارگرفته و در اختتام، مبادرت به ارائه راه كارهای اساسی در جهت بهبودشرایط و بهینه سازی تكنولوژی موجود در مدیریت مواد زاید جامد كشور نماید كه در صورت اعمال، بازتاب آن تاثیر اساسی در حفظ بهداشت و سلامت محیط زیست جامعه ما خواهد داشت.
 
 
کلمات کلیدی:

انواع زباله ها

بهداشت محیط

زباله های شهری

 
 
مقدمه
در كشور ما ایران با محاسبه 800 گرم زباله سرانه، هر روزه بالغ بر 50000 تُن مواد زاید جامد تولید می‌شود كه در مقایسه با سایر كشورهای جهان با 292 كیلوگرم زباله هر نفر در سال در حد متعادلی قرار گرفته است، لكن ازدیاد جمعیت و توسعه صنعت به گونه ای كه در برنامه سوم جمهوری اسلامی ایران مطرح است موجبات ازدیاد مواد زاید جامد و بالطبع تغییرات فیزیكی ـ شیمیایی آن‌ها را بوجود می‌آورد به طوریكه برنامه های جمع آوری و دفع زباله موجود جوابگوی نیازهای این بخش ازكار نخواهد بود.
 
 امر جمع آوری، دفع، بازیافت و اصولا مدیریت مواد زاید جامد در ایران با توجه به نوع و كیفیت زباله های ایران تفاوت فاحشی با سایر كشورهای جهان دارد، لذا بكارگیری هر گونه تكنولوژی بدون شناخت مواد و سازگاری عوامل محلی كار ارزنده ای نیست. وجود 70 درصد مواد آلی قابل كمپوست و بیش از 40 درصد رطوبت در زباله های خانگی از یك سو و تفاوت فاحش آب و هوا و شرایط زیست در مناطق مختلف كشور با سبك و فرهنگ منحصر به خود از سوی دیگر خود دلیلی بر عدم استفاده بی رویه از تكنولوژی‌های وابسته به خارج است، تجربه سال‌ها ركود در عمل آوردن كمپوست و پرداخت هزینه های گزاف جمع آوری و دفع زباله كه تنها برای شهرهای مختلف كشور روزانه حدود20%بودجه شهرداری‌ها را تشكیل می‌دهد نشانگر اهمیت این مسئله در برنامه های محیط زیست كشور است.
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه

1 ـ خطرات ناشی از دفع زباله به طریق غیر بهداشتی

1 ـ01 مگس...
1 ـ02 جوندگان.

1 ـ03 آلودگی‌های آب..

2 ـ طبقه بندی مواد زاید جامد 

2 ـ01 زباله های شهری..
2 ـ02 زباله های صنعتی..
2 ـ03 زباله های خطرناك..
2 ـ04 زباله ها بیمارستانی..

3 ـ منبع تولید زباله های شهری 

4 ـ جمع آوری و حمل و نقل زباله های شهری 

5 ـ كمیت زباله های شهری 

6 ـ روش‌های دفع زباله

6ـ 01 سوزاندن.
6ـ 02 كمپوست یا كودگیاهی..
6ـ 03 دفن بهداشتی زباله.
7 ـبازیافت مواد 
الف ـ تفكیك از مبدأ تولید 
ب ـ تفكیك در مقصد 

8 ـراه كارهای اساسی ویژه بهینه سازی مدیریت مواد زاید جامد شهری 

خلاصه
منابع
 
 
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مدیریت و بازیافت زباله های شهری

دانلود مقاله مدیریت و بازیافت زباله های شهری مدیریت و بازیافت زباله های شهری

دانلود مقاله مدیریت و بازیافت زباله های شهری


مشخصات فایل
تعداد صفحات102
حجم3/226 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته محیط زیست

مدیریت و بازیافت زباله های شهری

مقدمه
در ایران زباله‌ها یا در خاک دفن شده یا بیشتر در طبیعت، در مناطقی نزدیک شهرها، انبار می‌شوند تا بعد سوزانده شوند. همۀ این راه ها برای محیط زیست خطرناک است و باعث فرسایش خاک، آلودگی هوا، زشت کردن طبیعت و نامناسب شدن محیط طبیعی برای حیات وحش می‌شود.هم اکنون شهروندان تهرانی، روزانه بیشتر از هفت هزار تن زباله تولید می کنند که هزینۀ سالانۀ جمع آوری آن برای شهرداری تهران، حدود ٥٠ میلیارد تومان است. این زباله مقادیر زیادی گاز گلخانه ای دی اكسید كربن تولید مى کند و حجم زیادی شیرابه از  آن خارج می شود كه سبب آلودگی آب های زیر زمینی و خاك است.
 
همزمان افزایش جمعیت و ازدیاد تولید زباله باعث می شود محل های دفن زباله هر سال بیشتر گسترش یابد. اگر تولید زباله با همین روال ادامه یابد، مدت زیادی طول نخواهد كشید كه اراضی اطراف شهرها پر از زباله شده و محلی برای دفن زباله باقی نخواهد ماند.بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از مواد موجود در زباله مدت ها طول می کشد و این مواد سال ها باعث آلودگى و آسیب به محیط زیست می شوند. شیشه و قوطی هاى فلزی و بویژه آلومینیومی صدها سال روی زمین باقی می مانند. كیسه ها و ظروف پلاستیكی امروزه یکی از بزرگ ترین مشكلات زیست محیطی هستند.
 
پلاستیك غیر قابل تجزیه است و كیسه های نایلونی حدود ٣٠٠ سال در محیط باقی می مانند. كیسه های پلاستیكی همراه باد همه جا پخش می شوند و گاه سر از دریا در می آورند و بلعیده شدن آنها توسط آبزیان سبب مرگ آنها می شود.چنانچه پلاستیك و نایلون موجود در زباله سوزانده شود، اسید كلریدریك ایجاد می كند كه باعث آلودگی هوا می شود و به انسان و دیگر موجودات آسیب می زند.
 
 
کلمات کلیدی:

انواع زباله ها

زباله های شهری

بازیافت زباله های شهری

مدیریت زباله های شهری

 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد

دانلود مقاله زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد

دانلود مقاله زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد


مشخصات فایل
تعداد صفحات37
حجم1/86 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته محیط زیست

زباله های شهری و مدیریت مواد زائد جامد

آپدیت جدید:مدیریت زباله های شهری با 82 صفحه بصورت رایگان ضمیمه شد.
کل صفحات:37 صفحه اولیه + 82 صفحه آپدیت
 
چكیده:
توسعه صنایع، رشد جمعیت و افزایش مصرف موجبات تولید روز افزون زباله های شهری، صنعتی و روستائی را به وجود آورده است. ایجاد قوانین منسجم محیط زیست و از آن جمله قانون پسماند ها كه اخیراً در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته و آگاهی مردم از وجود رابطه مستقیم بین بهداشت محیط و دارو و درمان و از سوی دیگر مسئولین و دست اندركاران بهداشت و محیط زیست كشور را موظف به توجه بیشتر و اساسی تر در زمینه مدیریت مواد زائد جامد نموده است كه بازتاب آن در سالهای اخیر در بسیاری از شهرهای كشور جلوه گر است. لكن كافی نبودن امكانات و عدم هماهنگی بین ارگانهای ذیصلاح ونیز فقدان آگاهی عمومی مسئله ای است كه چالشهای ناخواسته ای را در این مدیریت به وجود آورده و ضروری است تا از طریق پژوهش و ارائه فن آوری مناسب همگام با ایجاد امكانات و توسعه فرهنگ مردمی با آن مقابله نمود. 
 
توجه به هزینه های گزاف جمع آوری و دفع زباله كه تنها برای جمع آوری آن در شهرهای كشور بیش از 400 میلیون تومان در روز هزینه می شود خود مسئله ای است كه از نظر اقتصادی قابل تعمق است. بی مهابا گفته می شود در شرایط كنونی حتی ساده ترین فرم دفع زباله كه دفن بهداشتی نام دارد صرفنظر از چند شهر كشور در سایر شهرها به صورت اساسی وبر اساس ضوابط موجود بهداشت و محیط زیست انجام نشده و موجبات آلودگی محیط را فراهم می آورد.
 
 
کلمات کلیدی:

انواع زباله ها

زباله های شهری

مدیریت مواد زائد جامد

 
 
 
فهرست مطالب
مدیریت مواد زائد جامد 2

منابع مواد زائد جامد شهری بشرح ذیل است : 2

مواد زائد جامد صنعتی : 3

ترکیب فیزیکی زباله : 3
ترکیب شیمیایی زباله : 5

اثرات آلودگی های ناشی از دفع غیر بهداشتی زباله : 5

بیماریهای ناشی از الودگی خاک : 6

سیستم های مدیریت جمع آوری و دفع زباله و کنترل آلودگی ناشی آز آن 7

روشهای دفع عبارتند از : 8
ضوابط کلی انتخاب محل – آماده سازی با روشهای مختلف دفن 9

روشهای زیر برای دفن زباله وجود دارد : 11

گازهای متصاعد شده از زباله : 13

شیرابه زباله : 14
سوزاندن زباله : 14
کمپوست یا کود سازی از زباله : 15

روشهای تهیه کود از زباله : 17

اهمیت C/Nو درجه حرارت در کمپوست : 18
نمادها و کدهای بازیافت مواد 20
● همه انواع زباله‌ها 23

ضایعات الكترونیكی (E-waste): 27

انواع ضایعات الكترونیكی در رایانه: 27

ضایعات الكترونیكی مشكلی بحرانی است: 27

ضایعات الكترونیكی در ایران: 29

ضایعات الكترونیكی از كجا می آیند؟ 29
ضایعات الكترونیكی به كجا می روند؟ 29

خطرات موجود در ضایعات الكترونیكی: 30

جدول 1: مواد استفاده شده در رایانه‌های رومیزی وكارآیی رویه های جاری بازیافت 31
فهرست اجزاء الكترونیكی سمی در رایانه 33

چگونه ضایعات الكترونیكی را كاهش دهیم؟ 34

 
آپدیت جدید:مدیریت زباله های شهری با 82 صفحه بصورت رایگان ضمیمه شد.
کل صفحات:37 صفحه اولیه + 82 صفحه آپدیت
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مدیریت زباله های شهری و فرآیند بهینه سازی آن

در این پایان نامه به بررسی مدیریت زباله های شهری و فرآیند بهینه سازی آن می پردازیم مدیریت زباله های شهری و فرآیند بهینه سازی آن

در این پایان نامه به بررسی مدیریت زباله های شهری و فرآیند بهینه سازی آن می پردازیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم0/803 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته محیط زیست

مدیریت زباله های شهری و فرآیند بهینه سازی آن

(مطالعه موردی:شهر زابل)
 
*آپدیت جدید:
اضافه شدن 80 صفحه بصورت رایگان:)
 
کل صفحات=48 صفحه اولیه + 80 صفحه آپدیت
 
 
مقدمه
اجتماعات انسانی از دیرباز پس از مورد استفاده قرار دادن منابع مختلف طبیعی موجود بر روی كره زمین، قسمت‌های غیرقابل مصرف و زاید آن را دفع می‌نمودند. این موضوع مشكل حادی را برای آنها و محیط‌شان ایجاد نمی‌كرد. زیرا تعداد و توزیع انسانهای موجود بر روی كره زمین به نسبت مساحت این كرة خاكی خیلی كم بود اما امروزه به دلیل افزایش تعداد، توزیع جمعیت و به دنبال آن تحولات پدید آمده در میزان و كیفیت مواد مصرفی، معضل تولید و دفع زایدات به نحوه بارزی گریبانگیر حیات جوامع بشری به ویژه شهرها گردیده است. گرچه دفن بهداشتی مواد زاید جامد شهری، سالهاست كه مورد استفاده قرار گرفته است و در بسیاری از نقاط دنیا توانسته است، بهداشت عمومی و سلامت جامعه را تأمین كند ولی هنوز مورد قبول عامه مردم قرار نگرفته است.
 
 عناوینی مانند، دفن و دفن بهداشتی و تلنبار زباله بارها به جای یكدیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند و هنوز هم خیلی از مردم فرق بین دفن، دفن بهداشتی و تلنبار كردن زباله را نمی‌دانند. به عبارت دیگر در صورتی كه عملیات دفن مواد به صورت كاملاً استاندارد و براساس ضوابط صحیح و دقیق دفن بهداشتی صورت نگیرد مشكلات بهداشتی و زیست محیطی زیادی به وجود خواهد آمد. فقط یك محل دفن بهداشتی كه در محل مناسبی قرار گرفته و از طراحی خوبی برخوردار باشد و نیز عملیات آن كاملاً صحیح و دقیق انجام پذیرد می‌تواند جوابگوی استانداردهای بهداشت عمومی و سلامت بوده، از شرایط لازم برای جلوگیری از آلودگی آب و خاك و هوا برخوردار باشد كه در اینجا بحث مدیریت دفع مواد زائد جامد شهری مطرح می‌گردد. 
 
مواد زاید جامد شهری شامل تمام مواد زاید حاصل از فعالیت‌هایی است كه در شهر انجام می‌گیرد. این مواد هم از نظر منبع تولید و هم از نظر خواص فیزیكی و شیمیایی تنوع بسیار زیادی دربر دارد. در یك شهر، بخش‌های مختلفی در فعالیت هستند و هر بخش نیز در تولید مواد زاید شهری نقش دارد. بخش‌های خانگی، تجاری، حمل و نقل، صنعتی، درمانی، بهداشتی و خدمات، هركدام مواد زایدی با خصوصیات ویژه‌ای تولید می‌كنند. به همین دلیل هم، مواد زاید جامد شهری دارای طیف وسیعی است. از نظر حجم نیز از ذرات ریز گردوغبار گرفته تا وسایل اسقاطی، مثل بدنه اتومبیل، یخچال و میز و صندلی، در این زایدات وجود دارند از نظر خطرناك بودن نیز، شامل مواد زاید غیرقابل فسادپذیر است و هم مواد زاید كاملاً خطرناك، مثل مواد زاید بیمارستانی را دربر می‌گیرد، از نظر فیزیكی و حجم ظاهری نیز طیف كاملاً ناهمگونی از زایدات در یك شهر بروز می‌كند. كمیت مواد زاید جامد شهری نیز ناهمگونی زیادی را شامل می‌شود. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

دفع زباله‌های شهری

مواد زاید جامد شهری

بهینه‌سازی فرایند دفع زباله

خصوصیات اكولوژیكی منطقه زابل

 
 
 
فهرست مطالب
بررسی وضعیت جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری زابل و ارائه راهكارهای مناسب برای بهینه‌سازی فرایند موجود 1
مقدمه 3
1ـ اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق: 5
2ـ چارچوب نظری تحقیق 8
شكل 1- عناصر موظف و رابطه آنها در سیستم مدیریت مواد زاید جامد شهری 10
1ـ2ـ تولید مواد زائد جامد: 13
2ـ2ـ ذخیره و جابجایی مواد زائد در محل تولید: 15
3ـ2ـ جمع‌آوری مواد زاید جامد: 16

1ـ3ـ2ـ روش جمع‌آوری خانه به خانه: 16

2ـ3ـ2ـ روش انبار موقت: 17
3ـ3ـ2ـ استفاده از روشهای سنتی: 17
4ـ3ـ2ـ استفاده از استقرار مخازن در معابر و خیابانها: 18

ضرورت وجود برنامه ذخیره موقت و ایستگاههای انتقال: 19

جدول 1 ـ بازیافت مواد معمولی و فواید آن 21
جدول 2ـ بازیافت مواد مصنوعی و فواید آن 22
1ـ4ـ2ـ كمپوست مواد زائد جامد: 23
1-1-4-2- روش سنتی 26
2-1-4-2- روش روباز: 26
3-1-4-2- روش تكنیكی: 27

5-2- حمل و نقل مواد زائد جامد: 28

6-2- دفع مواد زائد جامد: 31
1-6-2- انتخاب محل دفن زباله: 34
2-6-2- دفع مواد زائد جامد بیمارستانی: 36

3ـ سیستم مدیریت مواد زاید جامد شهری در ایران 37

فرضیه‌های تحقیق 41
اهداف تحقیق 41
سابقه تحقیق در ایران 42
شهرداری ناحیه 1 47
معاون خدمات شهری 47
معاون اداری و مالی 47
شورای شهر 47
8 ـ كلیاتی در ارتباط با خصوصیات اكولوژیكی منطقه مورد مطالعه 47
منابع: 48
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

تاثیرات سازمانی بر یک پروژه و حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK

هدف از این پایان نامه تاثیرات سازمانی بر یک پروژه و حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK می باشد تاثیرات سازمانی بر یک پروژه و حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK

هدف از این پایان نامه تاثیرات سازمانی بر یک پروژه و حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات68
حجم0/219 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

تاثیرات سازمانی بر یک پروژه و حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK

 
چکیده:
معمولأ پروژه ها بخشی ازیك سازمان می باشند كه این سازمان نسبت به خود  پروژه وسیع تر و گسترده تر است .حتی وقتی محیط اجرایی  در سازمانی وسیع و مشخص می باشد كماكان تحت تاثیر سازمان (ویا سازمانهای) برپا كننده خود قرار دارد. همچنین میزان رشد و بالندگی یك سازمان مشخص از نقطه نظر فرهنگ سبك ، ساختار سازمانی و سیستم مدیریت  دفتر مدیریت آن می تواند بر پروژه موثر باشد. [1];[5]
 
در استاندارد PMBOK مدیریت پروژه به 9 حوزه تقسیم می شود که عبارتند از:
1-مدیریت یکپارچگی، 2-مدیریت محدوده، 3-مدیریت زمان، 4-مدیریت هزینه، 5-مدیریت کیفیت، 6-مدیریت نیروی انسانی، 7-مدیریت ارتباطات،8- مدیریت ریسک، 9-مدیریت تدارکات
در ذیل به شرح مختصری از هریک از این حوزه ها می پردازیم. در این استاندارد بیان شده است که هر یک از حوزه های فوق از فرآیندهایی تشکیل شده اند که این فرآیند ها هریک دارای ورودی ها، ابزار و تکنیک ها و خروجی هایی  می باشند.در ذیل به مختصراز هریک از ورودی ها ، ابزارو تکنیک ها و خروجی های هر حوزه نیز نام برده شده است.[1];[5]
 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت پروژه

استاندارد PMBOK

تاثیرات سازمانی بر یک پروژه

حوزه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK

 
 
 
فهرست مطالب

تاریخچه مدیریت پروژه 

مقدمه 
پروژه 
منشورپروژه 
شرح قدم به قدم جزییات پیشرونده یک طرح 
توصیف محصول 
مدیریت پروژه 
رابطه با دیگر جنبه های مدیریت پروژه 
برنامه 
زیر پروژه  
مدیریت سرمایه 
بیانیه محدوده 
ساختار شکست کار 
WBSپیمانی  
ساختار شکست سازمانی 
ساختار شکست منابع 
ساختار شکست پروژه 
زمینه مدیریت پروژه 
فاز پروژه 
اقلام قابل عرضه پروژه 
فهرست مطالب 
چرخه حیات پروژه 
سهامداران 
تاثیرات سازمانی 
سیستم سازمانی 

سبک ها و فرهنگ های سازمانی 

ساختار سازمانی 
مهارت های کلیدی مدیریت عمومی 
تاثیرات  محیطی، اقتصادی و اجتماعی 

فرایند های مدیریت پروژه 

گرو ه های فرآیندی 
کنش های فرآیندی 

بازنمایی فرایندهای مدیریت پروژه 

حوزه های مدیریت پروژه 

مدیریت یکپارچگی پروژه 
مدیریت محدوه پروژه  
مدیریت زمان پروژه 
مدیریت هزینه پروژه 
مدیریت کیفیت پروژه 
مدیریت منابع انسانی پروژه 
مدیریت ارتباطات پروژه 
مدیریت ریسک پروزه 
مدیریت تدارکات پروژه 
منابع
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان

هدف از این تحقیق تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان همدان بود تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان

هدف از این تحقیق تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان همدان بود


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0/108 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان همدان


عنوان انگلیسی:

Determining the relation between Cybernetic management model and employees’ creativity in Hamadan’s Youth and sports organizations


چکیده
هدف از این تحقیق تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان همدان بود. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی است که به شیوه میدانی اجرا شده است. جامعه آماری را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان همدان تشکیل می دهند (N=144) که با توجه به محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه آماری به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. ابزار گردآوری پرسشنامه ی الگوی سایبرنتیک دلدار و همکاران (1393) شامل 38 سوال، پرسشنامه ی خلاقیت کارکنان حسن بیگی (1389) شامل 17 سوال بوده که روایی آن با نظر اساتید راهنما و مشاور و تعداد 15 نفر از متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه سایبرنتیک 88% =a و برای پرسشنامه خلاقیت 82% =a بدست آمده است. برای تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و جهت پیش بینی متغییرها از رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین مولفه های سایبرنتیک (نظارت و کنترل، پیوند های سست و سخت، تعاملات، تصمیم گیری، سلسله مراتب و رهبری) و خلاقیت کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان همدان، ارتباط معنی داری وجود دارد ( 05/0≥ = P). همچنین نتایج نشان داد مولفه های سایبرنتیک پیشگوی مناسبی برای خلاقیت کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان همدان می باشد، در این بین مولفه تعاملات بیشترین پیش بینی (7/40) درصد، و مولفه تصمیم-گیری کمترین پیش بینی (5/31) درصد را برای خلاقیت کارکنان دارا می باشد.


واژگان کلیدی:

الگوی مدیریت سایبرنتیک
خلاقیت کارکنان
ادارات ورزش و جوانان استان همدان


مقدمه
انتخاب الگو و یا سیستم غالب در سازمان ها به عنوان ابزاری مفید و ارزشمند فراروی سازمان ها و مدیران قرار دارد، چرا كه اگر این انتخاب به درستی صورت گیرد می تواند به سازمان ها در مقابله با این پیچیدگی ها كمك نماید و اگر الگوی انتخاب شده با كیفیت پایین و ضعیف باشد صدمات، جبران ناپذیری بر سازمان ها می گذارد (اسچوانینگر ، 2010). نتایج و شواهد نشان داد که در حال حاضر، مسئله جدی این است که سازمانها هنوز هم بر اساس الگوهای نامناسب و ناکارآمد اداره می‌شوند و این در دست الگوی سایبرنتیک است که چالش‌ها و پیچیدگی‌های محیطی را مرتفع سازد. بنابراین با توجه به یافته های تحقیقات انجام شده، در دنیای امروز، استفاده از سیستم ها و مدل های مرسوم گذشته، قادر به پاسخگویی به تغییرات مداوم کنونی نیست. در جهان امروز از دستاوردهای سایبرنتیک، در حل دشواری‌های اجتماعی، اقتصادی، بیولوژیک، پزشکی و امور بشردوستانه استفاده می‌شود و خودکار نمودن فعالیت های اداری و تجاری از اهمیتی فزاینده‌ای برخوردار شده است. بنابراین در صورتی که از مدل های جدیدی نظیر مدل مدیریتی سایبرنتیک در سازمان ها استفاده نشود، شاهد ناتوانی سازمان در مقابله با شرایط متغیر خواهیم بود. با توجه به تغییراتی كه جهان در دهه های گذشته قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یكم با آن روبرو بوده و همچنین بعضی از بحران های اقتصادی و مالی برجسته امروز نیاز به رویكرد سیستمی اهمیت زیادی دارد.
هدف اساسی که اینک پیش روی مدیران قرار دارد، عقلایی کردن سایبرنتیک در فرایند مدیریت بر اساس روش‌های «بدون کاغذ» است (بالز ، 2009).


فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش شناسی
نتایج
جدول 1، نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف
آزمون فرضیه های تحقیق
فرضیه اصلی
جدول 2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون جهت آزمون فرضیه صفر اصلی
فرضیه اول
جدول 3 نتایج ضریب همبستگی پیرسون جهت آزمون فرضیه
فر ضیه دوم
جدول 4 نتایج ضریب همبستگی پیرسون جهت آزمون فرضیه صفر دوم
فرضیه سوم
جدول 5 نتایج ضریب همبستگی پیرسون جهت آزمون فرضیه صفر سوم
فرضیه چهارم
جدول 6 نتایج ضریب همبستگی پیرسون جهت آزمون فرضیه صفر چهارم
فرضیه پنجم
جدول 7 نتایج ضریب همبستگی پیرسون جهت آزمون فرضیه صفر پنجم
فرضیه ششم
جدول 8 نتایج ضریب همبستگی پیرسون جهت آزمون فرضیه صفر ششم
فرضیه هفتم
جدول 9 نتایج رگرسیون با استفاده از روش خطی ساده
بحث و نتیجه گیری


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر کارکرد کارمندان اداره کل استاندارد خراسان

در این پایان نامه به بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر عملکرد کارکنان اداره کل استاندارد خراسان پرداخته شده است بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر کارکرد کارمندان اداره کل استاندارد خراسان

در این پایان نامه به بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر عملکرد کارکنان اداره کل استاندارد خراسان پرداخته شده است


مشخصات فایل
تعداد صفحات56
حجم0/174 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر کارکرد کارمندان اداره کل استاندارد خراسان

 
چکیده
امروزه اصلی ترین مباحثی كه در رابطه با مدیریت یك مجموعه مطرح می باشد، برنامه ریزی صحیح،نگرش به توسعه ، تصمیم درست در شرایط متغیر، بهبود مستمر، رضایت و حفظ كرامت كلیه ذینفعان، تعالی ورسیدن به سطح ناب است. تمركز بر جریان ارزش، تكوین ساختار ناب، رفتار سازمانی و كاربرد مقدمات ناب می تواند زمینه ساز یك مدیریت عملكرد ناب باشد در این تحقیق همچنین الزامات ایجاد مدیریت  ناب ، شرایط لازم و نحوه اداره كردن،ارزیابی، رسیدن به اهداف آرمانی و چگونگی توسعه آن نیز بیان گردیده. آنگاه میزان افزایش بازدهی و درصدرضایت ذینفعان تحلیل شده است.
 
در این پایان نامه به بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر عملکرد کارکنان اداره کل استاندارد خراسان پرداخته شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت موفق

عملکرد کارکنان

بهبود بهره وری نیروی انسانی

نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان

تاثیرات مدیریت موفق بر عملکرد کارکنان

 
 
مقدمه : 
اصولأ استعدادهای خلاق در محیط های مطلوب شکوفا و متبلور می شوند. بنابراین یکی از الزامات و روش های مهم متبلور کردن خلاقیت به وجود آوردن سازمانی پویا،مستعد،خلاق و به طور کلی یادگیرنده است.از سوی دیگر دنیای کنونی به سمتی پیش می رود که سازمان ها علاوه بر یادگیرنده بودن باید یاد دهنده نیز باشند تا بتوانند از مزیت رقابتی مطمئنی برخوردار گردند.بنابراین ایجاد و بکارگیری سازمان های خلاق و یادگیرنده از مهم ترین و ضروری ترین وظایف مدیران و مسئولان کشور می باشد.
 
در کشور ما ایجاد این سازمان ها با موانع زیادی روبه رو می باشد که باید این موانع شناسایی شده و راهکارهای عملی برای رفع آنها ارائه گردد.از سوی دیگر مدیران و رهبران سازمان ها باید این فرهنگ سازمانی را بومی سازند تا از نتایج مثبت ناشی از بکارگیری آن برخوردار گردند. با توجه به نقش مهم این سازمان ها در دنیای کنونی، پژوهش هایی در این زمینه لازم است تا آثار مثبت حاصل از نهادینه کردن این سازمان ها و موانع موجود در راه ایجاد آنها شناسایی گردد و همچنین راهکارهایی برای رفع این موانع و سرعت بخشیدن به تکامل این سازمان ها ارائه گردد.
 
قوی ترین واحد های اقتصادی با توان تولید بالا و دارا بودن سهم بازار فروش متناسب و ضریب سود آوری در خور توجه و با امكانات و منابع سرشار حداكثر ظرف مدت 5 دوره مالی متوالی پس از در اختیار گرفتن اداره آنها توسط مدیریتی با عملكرد ضعیف، مشروط به آنكه در این مدت شارژ مجدد سرمایه از ثروت ملی و دوپینگ منابع وجوه از محل اعطای تسهیلات رانتی و یا فروش و حراج اموال و دارایی های ثابت به این واحد ها تزریق نشود، به طورقطع و یقین این واحدهای اقتصادی تهی از منابع ، سرشار از تعهدات آتی به صورت ورشكسته و یا متلاشی شده رها خواهند شد.
 
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر کارکرد کارمندان اداره کل استاندارد خراسان 1
تاریخچه 3
مقدمه 4
چکیده 6
 
فصل اول – طرح تحقیق 7
اهمیت و فایده تحقیق : 7
علت و هدف تحقیق : 9
هدف كلی 10
اهداف جزئی 10
طرح مسئله 11
فرضیه ها 11
تعریف واژه ها 12
تعیین چارچوب ماموریت سازمان 13
ارتباط مؤثر با کارکنان 13
استفاده مؤثر از قدرت 14
استفاده از تیم و مشارکت دادن افراد 14
حل مشکل با خلاقیت 15
رفتار مطلوب و كردار درست رهبران و مدیران 15
عوامل موثر بر رضایت شغلی 16
میزان درآمد و یا دستمزد 16
ایمنی شغلی 16
ارتقای شغلی 17
بهره وری 17
رضایت شغلی و بهره وری 18
روش تحقیق 18
موانع و محدودیتهای تحقیق 19
 
فصل دوم – مروری بر ادبیات موضوع ( پیشینه تحقیق ) 20
پاداشها و برانگیختن میل به موفقیت مردم 26
مدیریت در هزاره سوم 28
تسهیل دستاوردهای یک مدیریت 29
مدیریت خلاق و اثر بخش، 31
ویژگیهای حرفه‌ای مدیران موفق 33
ویژگیهای حرفه‌ای بودن مدیران موفق 34
OD و موفقیت مدیر 35
مروری بر پژوهشهای انجام شده 36
 
فصل سوم 38
 
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل اطلاعات 40
 
فصل پنجم – خلاصه و نتیجه گیری 42
پیشنهادات تحقیق : 43
منابع و مأخذ 55
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()